ايندرا ۵۰۰ تي‌تي‌ال

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

ايندرا ۵۰۰ تي‌تي‌ال

ايندرا ۵۰۰ تي‌تي‌ال

اگر به طور جدي اخبار مرتبط با فلاش‌هاي استوديويي را دنبال كنيد و يا از كاربران حرفه‌اي اين تجهيزات باشيد، احتمالا بارها و بارها نام فلاش قدرتمند فوتيكس يعني ايندرا ۵۰۰ تي‌تي‌ال به گوشتان خورده است. اين فلاش در نمايشگاه فوتوكينا سال ۲۰۱۴ معرفي شد و سروصداي زيادي را به راه انداخت. تاكنون نقدها و بررسي‌هاي متعددي توسط وب‌سايت‌هاي معتبر و بزرگ‌ترين عكاسان جهان درباره اين فلاش منشتر شده است. اگر با كمي حوصله و دقت به مطالعه اين بررسي‌ها بپردازيد مطمئنا به اين مسئله پي‌خواهيد برد كه Indra 500TTL تا حد زيادي يك محصول شگفتي‌ساز است كه توانسته تحسين افراد بسياري را برانگيزد.

كيفيت ساخت اين فلاش در سطح فلاش‌هاي گران‌تر از خود قرار دارد و عملكرد آن در شرايط مختلف نيز كاملا مطمئن و قابل اعتماد خواهد بود. علاوه بر اين، ايندرا ۵۰۰ به قابليت‌هاي برجسته‌اي مجهز شده و در كنار همه اين‌ها قيمت مقرون به‌صرفه‌اي نيز دارد. اين فلاش از امكان TTL بهره مي‌برد كه آن را توسط دوربين‌هاي كانن و نيكون بسيار كنترل‌پذير كرده است و سازگاري كامل با دوربين‌هاي اين دو كمپاني دارد.

اما به راستي چرا اين فلاش تا اين حد محبوب شده است؟!
چه ويژگي‌هايي در قلب اين نور استوديويي قرار دارد كه باعث شده است تا اين حد مقرون به‌صرفه و كارآمد باشد؟!

در زير چكيده‌اي از برترين ويژگي‌هاي برشمرده از فلاش ايندرا ۵۰۰ كه توسط عكاسان سرشناس و وب‌سايت‌هاي معتبر عنوان شده است را با يكديگر مرور مي‌كنيم.

وب‌سايت Fstoppers در مورد فوتيكس ايندرا ۵۰۰ تي‌تي‌ال اينگونه توضيح مي‌دهد:

اين فلاش ۵۰۰ ژول از TTL پشتيباني مي‌كند و تا حداكثر سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانيه با شاتر سينك مي‌شود. همچنين بدنه‌اي مقاوم دارد و استفاده از آن تا حد زيادي آسان و اعمال تنظيمات بدون هيچ پيچيدگي خاصي قابل انجام است. علاوه بر اين ايندرا ۵۰۰ داراي گيرنده داخلي است كه از ديگر مزيت‌هاي آن بشمار مي‌رود.

Joe Farace يكي از عكاسان و نويسندگان وب‌سايت ShutterBug پس از بررسي كامل و چند روزه اين فلاش در لوكيشن‌هاي مختلف درباره ايندرا ۵۰۰ تي‌تي‌ال مي‌نويسد:

تجربه عكاسي با اين فلاش براي من بسيار خاص بود. بخش بزرگي از تنظيمات را مي‌توان مستقيما از روي دوربين انجام داد و صرفا برخي تنظيمات خاص لازم است تا از روي هد فلاش صورت گيرد. اين فلاش در بخش جبران نوردهي بي‌نقص نيست ولي عملكرد آن كاملا رضايت بخش است. Indra 500TTL در برقراري ارتباط با فرستنده‌ها نيز بسيار دقيق عمل مي‌كند. كيفيت ساخت كاملا قابل قبول بوده و قيمت‌ فلاش نيز وسوسه‌برانگيز است.

وب‌سايت AmericanPhotoMag در مطلب بررسي اختصاصي ايندرا ۵۰۰ ويژگي‌هاي زير از اين فلاش را ارزشمند عنوان كرده است:

  • حداكثر توان خروجي ۵۰۰ ژول با امكان افزايش پله‌اي ۱/۳ استاپ
  • پشتياني از حالت Stroboscopic
  • زمان شارژ مجدد بسيار پايين
  • سازگاري با سيستم TTL دوربين‌هاي كانن و نيكون
  • محدوده برد بي‌سيم
  • ابعاد كوچك
  • قيمت بسيار مناسب

اما مسلما نقدهايي نيز به اين فلاش وارد است اما عمده‌ي آن‌ها به عملكرد فني آن مربط نمي‌شود. براي مثال وب‌سايت Fstoppers همراه نبودن منبع تغذيه برق مستقيم همراه با كيت پايه اين فلاش را يك ضعف برشمرده كه البته با نگاه به قيمت ارزان و رقابتي ايندرا ۵۰۰، اين اقدام از جانب كمپاني فوتيكس توجيه منطقي پيدا خواهد كرد.

سعي مي‌كنيم از اين به بعد مطالب كوتاه اينچنيني براي برخي محصولات ارزشمند كه در كشورمان كم‌تر شناخته‌شده هستند تهيه كنيم.آموزش عكاسي شايد اين دست مطالب بتواند به شما در انتخاب محصولات و ابزارهاي مقرون به‌صرفه كه با پرداخت هزينه‌اي كم‌تر قابل تهيه هستند كمك قابل توجهي بكند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.