برندگان مسابقه عكاسي Getty Images Instagram Grant

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

برندگان مسابقه عكاسي Getty Images Instagram Grant

آژانس عكس Getty Image و اينستاگرام برندگان دومين مسابقه عكاسي خود موسوم به Grant را معرفي كردند. اين مسابقه در واقع براي حمايت از عكاساني است كه اينستاگرام را به عنوان بستري براي نماش آثار خود اتنخاب كرد. سه نفر اول اين مسابقه مبلغي معادل ۱۰۰۰۰ دلار را به عنوان جايزه دريافت مي‌كنند و آثار آن‌ها در نمايشگاه photoville نيويورك از ۲۱ تا ۲۵ سبتامبر به نمايش در خواهد آمد. در ادامه عكس‌هاي منتخب را زير ذره‌بين پيكسل قرار مي‌دهيم و در مورد عكاسان آن‌ها به بررسي اجمالي مي‌پردازيم.

عكاس شماره ۱ از كريستين ردريگز 

كرسيتين ردريگز عكاس مستند اروگوئه‌اي است. او جايزه Grant را به خاطر پروژه مادرهاي نوجوان ”teen mother” از آن خود كرد. او در اين پروژه به معضل باردار شدن دختران نوجوان در آمريكاي لاتين پرداخته و مادر شدن آن‌ها در اين سنين را مورد بررسي قرار داده است. كريستين به گفته خودش قصد دارد كه آگاهي عمومي را در مورد اين معضل اجتماعي بالا ببرد. اگر بخواهيم سبكي را براي فرم كارهاي او در نظر بگيريم بايد بگوييم كه كار‌هاي او بسيار به رئالسم جادويي نزديك است. سبكي كه گارسيا ماركز در ادبيات بنيان نهاد. كريستين ردريگز اينستاگرام را به عنوان زمينه‌اي براي نمايش آثار خود انتخاب كرده است تا عموم مردم را در جريان معضلي كه خيلي از نوجوانان آمريكايي به آن دچار شده‌اند، قرار دهد.كريستين ردريگز عكاس مستند اروگوئه‌اي است. او جايزه Grant را به خاطر پروژه مادرهاي نوجوان ”teen mother” از آن خود كرد. او در اين پروژه به معضل باردار شدن دختران نوجوان در آمريكاي لاتين پرداخته و مادر شدن آن‌ها در اين سنين را مورد بررسي قرار داده است. كريستين به گفته خودش قصد دارد كه آگاهي عمومي را در مورد اين معضل اجتماعي بالا ببرد. اگر بخواهيم سبكي را براي فرم كارهاي او در نظر بگيريم بايد بگوييم كه كار‌هاي او بسيار به رئالسم جادويي نزديك است. سبكي كه گارسيا ماركز در ادبيات، بنيان نهاد. كريستين ردريگز اينستاگرام را به عنوان زمينه‌اي براي نمايش آثار خود انتخاب كرده است تا عموم مردم را در جريان معضلي كه خيلي از نوجوانان آمريكاي لاتين به آن دچار شده‌اند، قرار دهد.

 

عكس فوق پرتره گراسيلاي ۱۳ ساله نرماي ۸ ساله و لوپيتاي ۷ ساله است كه پشت خانه خود در دهكده‌اي كوچك به نام Ocotal Grande پنهان شده‌اند.عكس فوق پرتره گراسيلاي ۱۳ ساله، نرماي ۸ ساله و لوپيناي ۷ ساله است كه پشت خانه خود در دهكده‌اي كوچك به نام Ocotal Grande پنهان شده‌اند.

 

اين عكس متعلق گلورياي ۱۳ ساله در دهكده‌اي نزديك Oaxaca در مكزيك گرفته شده است. او با مادر و ۸ خواهر و برادر در يك خانه كوچك زندگي مي‌كند. گلوريا در سن ۱۲ سالگي مادر بودن را به صورت ناخواسته تجربه كرد.اين عكس متعلق گلورياي ۱۳ ساله در دهكده‌اي نزديك Oaxaca در مكزيك گرفته شده است. او با مادر و ۸ خواهر و برادر در يك خانه كوچك زندگي مي‌كند. مايكلاي نوجوان در كنار فرزند خود، مادر مايكلا نيز در سنين نوجواني مايكلا را به دنيا آورد.

عكاس شماره ۲ روني سن

روني سن ronny senn از هند نفر دومي است كه برنده جايزه Grant سال ۲۰۱۶ شد. كار او در واقع مستند كرد معادن زغال سنگي است كه بيش از صد سال مردمان جايراي هند از آن‌ها درآمد كسب مي‌كنند. روني سن هم از عكاسي و هم از فيلم‌برداري براي نمايش دادن شرايط سخت مردم محلي جايرا كه كاملاً تحت تأثير اين معادن هستند استفاده كرده است.

بچه‌ها منتظر بازگشت والدين خود از معدن زغال سنگي در جارياي هند هستند.

 

ديوارهاي شكسته قلعه‌اي در نزديكي معدن ذغال سنگ جايرا، به خاطر انفجار هاي اين معدن در زير زمين تمامي خانه‌ها و ساختمان‌‌ها ترك برداشته‌اند و يا به طور كامل تخريب شده‌اند.ديوارهاي شكسته قلعه‌اي در نزديكي معدن ذغال سنگ جايرا، به خاطر انفجار هاي اين معدن در زير زمين تمامي خانه‌ها و ساختمان‌‌ها ترك برداشته‌اند و يا به طور كامل تخريب شده‌اند.

 

يك كارگر قراردادي در نزديكي يك معدن ذغال سنگ، او به ازاي جابه‌جا كردن هر ۵ فرغون ذغال سنگ چيزي در حدود ۲ دلار دريافت مي‌كند.يك كارگر قراردادي در نزديكي يك معدن ذغال سنگ، او به ازاي جابه‌جا كردن هر ۵ فرغون ذغال سنگ چيزي در حدود ۲ دلار دريافت مي‌كند.

 

كارگران معدن اوايل صبح شروع به كار مي‌كنند قبل از اينكه صاحبان معدن‌هاي جايرا از خواب بيدار شوند.كارگران معدن اوايل صبح شروع به كار مي‌كنند قبل از اينكه صاحبان معدن‌هاي جايرا از خواب بيدار شوند.

 

عكاس شماره ۳ گريما برتا

گريما برترا عكاس اهل آديس آبابا است كه با آيفون خود عكس‌هاي بسيار جالبي را از لحاظ بصري خلق مي‌كند. او سعي دارد كه زندگي خياباني پايتخت اتيوپي را در غالب تصاويري با رنگ‌هاي غليظ و متضاد به تصوير بكشد. او پس‌زمينه‌هاي عكس‌هاي خود را با رنگ‌هاي گرافيكي پر مي‌كند. او عضو گروه عكاسي EverydayAfrica است و اينستاگرام را به عنوان گالري عكس‌هاي خود انتخاب كرده است.

girmabertaportfolioitem_15671 girmabertaportfolioitem_15672__2_

girmabertaportfolioitem_15668

girmabertaportfolioitem_15675__1_

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.