آموزش گرفتن عكس سلفي با ۲۹ نكته مهم

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

آموزش گرفتن عكس سلفي با ۲۹ نكته مهم

آموزش گرفتن عكس سلفي با ۲۹ نكته مهم
عكس سلفي"Selfie" يا "عكس از خود" كه به "عكاسي پرتره از خود" نيز معروف است،معمولاً توسط دوربين عكاسي يا دوربين موبايل توسط خود شخص گرفته مي‌شود كه اين روزها تب آن به همه سرايت كرده است.
 
گرفتن يك سلفي خوب قوانيني دارد. اين كه دوربين را مستقيم جلوي صورت تان بگيريد و دكمه آن را فشار دهيد، كافي نيست.اگر مي خواهيد دوستانتان از تماشاي عكس هاي شما لذت ببرند، اين نكات را رعايت كنيد:
1.بهترين زاويه را پيدا كنيد
هنگام گرفتن سلفي،زاويه هاي مختلف صورتتان را امتحان كنيد.به عنوان مثال اگر كمي سرتان را به سمت چپ يا راست بچرخانيد، عكس از حالت تخت بيرون مي آيد.حتي مي توانيد كمي دوربين را بالاتر از سرتان نگه داريد تا چشم هايتان برزگ تر و بيني تان كوچك تر نشان دهد.
 
2.خريدتان را با ديگران به اشتراك بگذاريد
شما حتي مي توانيد از طريق سلفي، چيز جديدي را كه خريده ايد،از گوشواره گرفته تا مواد غذايي كه اخيرا به آن علاقمند شده ايد، با ديگران به اشتراك بگذاريد. فقط لبخند را فراموش نكنيد، هيچ كس چهره عبوس شما را دوست ندارد.
 
3.روي يك چيز خاص تمركز كنيد
اگر مي خواهيد تصويري Close Up از چهره خود بگيريد، روي يك بخش از صورتتان تمركز كنيد.
 
4.حالات مختلف چهره تان را به نمايش بگذاريد
مجموعه عكسي از حالات مختلف چهره تان تهيه كنيد،آنها را در كنار هم بچينيد سپس منتشر كنيد.شايد عكس خندان شما به تنهايي جذاب باشد اما هنگامي كه در كنار عكس هاي ديگر با حالات مختلف منتشر مي شود،جذاب تر خواهد بود.
 
5.گاهي خود واقعي تان باشيد
 
شما هميشه عكس هايي از خودتان، همان شكلي كه ديگران شما را مي بينند، منتشر مي كنيد، اما خوب است گاهي از چهره بدون آرايش خود، مثلا زماني كه از خواب بيدار مي شويد، عكس بگيريد تا ديگران هم با «چهره واقعي» شما آشنا شوند.
 
6.پاهاي تان را سوژه قرار دهيد
 
اگر مي خواهيد كفش هاي جديدتان را به ديگران نشان دهيد، دوربين را به سمت پاهايتان بچرخانيد. كادر را طوري تنظيم كنيد كه انتهاي دوربين روي ران هايتان قرار گيرد.
 
7.مدل هاي رايج را امتحان كنيد
حتما با ديدن عكس هاي ديگران،بعضي از حالات رايج سلفي ها را شناخته ايد.شما هم مي توانيد از آن مدل ها الگو برداري كنيد اما در گذاشتن تگ هايتان كمي دقت كنيد.
 
8.به نور توجه كنيد
نور در عكس برداري نقش مهمي دارد و سلفي نيز از آن مستثني نيست. از گرفتن سلفي در مكان هاي تاريك يا زير نور فلورسنت خودداري كنيد و به جاي آن به پنجره نزديك شويد.دقت كنيد كه منبع نور مقابل صورتتان باشد. تا حد امكان از فلش زدن بپرهيزيد.
 
9.از دوربين پشتي گوشي استفاده كنيد
بسياري از گوشي ها دو دوربين دارند. يك در پشت و ديگري در جلو. سعي كنيد از دوربين پشتي كه وضوح بيشتري دارد، استفاده كنيد. اگر چه چرخاندن آن و نديدن چهره خود هنگام گرفتن عكس كمي سخت است، اما به كيفيت آن مي ارزد.
 
10.تا جايي كه مي توانيد براي گرفتن سلفي از آينه استفاده نكنيد
 
همان طور كه مي دانيد آينه عكس شما را وارونه مي كند و گوشي را نيز در عكس نشان مي دهد. بنابراين تنها در مواقعي كه مي خواهيد تمام قد عكس بگيريد، از آينه استفاده كنيد.
 
11.به پس زمينه عكس دقت كنيد
بهترين سلفي ها در پس زمينه اي زيبا گرفته مي شوند. بنابراين چه در خانه يا خارج آن، قبل از گرفتن عكس به دنبال بهترين منظره بگرديد سپس مقابل او بايستيد و عكس بگيريد. هميشه بهترين پس زمينه، طبيعيت است. در بهار شكوفه هاي درختان، در پاييز برگ هاي رنگارنگ و زمستان برف و يخ بهترين انتخاب است. اگر هم در خانه به سر مي بريد، اول از تميزي آن اطمينان حاصل كنيد. اگر به مطالعه علاقه داريد، كتابخانه پس زمينه مناسبي است يا حتي مي توانيد تابلويي از ستاره محبوب تان را انتخاب كنيد.
 
12.مراقب عكس خراب كن ها باشيدقبل از گرفتن عكس سلفي نگاهي به اطرافتان بياندازيد زيرا ممكن است هنگام گرفتن عكس ناگهان كودكي در حال فرياد از پشت شما رد شود و عكس تان را خراب كند.
 
13. عكس هاي دسته جمعي بگيريد
سلفي گرفتن يك قانون دارد: شما خودتان بايد در عكس باشيد، اما قانون ديگري وجود ندارد. بنابراين مي توانيد افراد ديگري مانند دوست، خواهر، برادر يا حيوان خانگي تان را هم در تصوير راه دهيد.
 
14.عكس تان را اديت كنيد
كمي خلاقيت به خرج دهيد و قبل از آپلود عكس، آن را اديت كنيد. مثلا قسمتي از پس زمينه را برداريد، اندازه و رنگ آن را تغيير دهيد، قابي مناسب برايش پيدا كنيد و شكل هاي مختلف را به آن اضافه كنيد.

با جست و جوي واژه #Selfie در اينستاگرام، با 122 ميليون عكس سلفي مواجه مي شويد. اما پيدا كردن سلفي اي كه سوژه آن به خوبي در عكس افتاده باشد، كار سختي است. دليل آن هم سخت بودن كنترل همزمان دوربين و ظاهرخود است. در ادامه مطلب چند نوع ژست و هم چنين چند نكته براي گرفتن سلفي هاي بهتر، خلاقانه تر و جذاب تر به شما پيشنهاد مي كنيم.

how get the best selfie (1)۱۵ : صورتتان را فراموش كنيد و بگذاريد پاهايتان حرف بزنند.

وقتي درباره سلفي حرف مي زنيم، اغلب به عكسي فكر مي كنيم كه خودمان از چهره خودمان گرفته باشيم. اما در واقع اينطور نيست، سلفي عكسي است كه خودمان از خودمان گرفته باشيم. چرا از پاهايتان عكس نمي گيريد؟ مخصوصاً زماني كه كفش جديدي پا كرده ايد. يا اينكه مي توانيد از دست بندي كه به مچتان بسته ايد يا انگشتري كه به انگشتتان است عكس بگيريد. دفعه بعد كه قصد گرفتن سلفي داشتيد، بهتر است اين روش را امتحان كنيد.


how get the best selfie (3)۱۶: كادر بسته

يكي از مسائلي كه اغلب در هنگام سلفي گرفتن باعث بروز مشكل مي شود، شلوغ بودن پس زمينه است. افراد و چيزهايي كه در پس زمينه وجود دارند، باعث از بين رفتن تمركز عكس از روي سوژه مي شوند. معمولاً اين اتفاق هم مي افتد كه افراد حاضر در پس زمينه به دوربين شما نگاه مي كنند. راه حلي كه با آن مي توانيد مشكل خود را حل كنيد اين است كه كادري ببنيديد كه چهره شما كاملاً كادر را پر كند. كادر بسته بهترين روش براي از بين بردن مشكلات اينچنيني است.

يك راه معمول و ساده براي اينكه كادر بسته داشته باشيم، نزديك كردن گوشي به خود است. اما مشكلي كه در اين مواقع اتفاق مي افتد اين است كه به دليل وايد بودن اغلب لنزهاي گوشي هاي همراه، سوژه موجود در مركز عكس يعني بيني بزرگ و كشيده مي افتد و نسبت به بيني، چشم كه از مركز عكس فاصله دارد ريز و كوچك مي افتد. براي از بين بردن اين نقيصه نيز، كافي است دوربين را كمي از خود فاصله داده و به جاي آن اندكي ( تا حدي كه كيفيت تصوير از بين نرود ) از زوم استفاده كنيد. اندكي زوم كردن مشكل را حل خواهد كرد.


۱۷ : قانون يك سوم ها در سلفي

همه عكاسان قانون يك سوم را مي دانند، اما هنگام گرفتن سلفي آن را فراموش مي كنند. بهترين مكان براي قرار دادن چشم در عكس، حدوداً روي خطي است كه يك سوم از كادر را از بالاي آن جدا مي كند. در عكسي كه به عنوان نمونه قرار داده ايم، به خوبي استفاده از اين ايده را مي بينيد. همچنين بهتر است چشم ها به يك سمت كادر متمايل تر باشند. قرار دادن چشم ها در سمت چپ يا راست كادر، اغلب بسيار جذاب تر از قرار دادن آن در وسط كادر است.


how get the best selfie (2)۱۸ : از خود در آب سلفي بگيريد.

در وان حمام پر از آب دراز بكشيد و صورت خود را از آب بيرون بياوريد و درحالي كه حبابها دور صورت شما را احاطه كرده اند سلفي بگيريد. البته مواظب باشيد كه گوشيتان را به آب نياندازيد.

اين نوع سلفي بسيار جذاب و منحصر به فرد خواهد بود و قطعاً بهتر از سلفي گرفتن درحال خوردن چيز برگر خواهد بود.


how get the best selfie (4)۱۹ : سلفي با دو دست

زماني كه سلفي مي گيريد، دو روش كلي براي اين كار داريد. گرفتن گوشي با يك دست يا دو دست.

وقتي از دو دستتان براي گرفتن سلفي استفاده كنيد، تسلط بيشتري بر گوشي خواهيد داشت. علاوه بر آن، با دور كردن گوشي از خود، بازوهايتان نقش گوشه هاي كادر را ايفا خواهند كرد. در اين روش بهتر است مواظب باشيد كه دستهايتان جلوي لنز را نگرفته باشند.


و حالا نكاتي براي گرفتن سلفي هاي بهتر:

۲۰ . از زواياي مختلف سلفي بگيريد.

سرتان را به چپ و راست بچرخانيد و در نمايشگر گوشي ببينيد در كدام حالت جذاب تريد. معمولاً هر كدام از ما از يك سمت چهره جذاب تر به نظر مي رسيم. بهتر است هميشه سمت جذاب چهره خود را به سمت لنز متمايل كنيد.

۲۱. شانه هاي خود را جابه جا كنيد.

اگر در كادر هر دو شانه شما ديده مي شوند، بهتر است با كمي چپ و راست كردن آنها، جايي را براي آنها انتخاب كنيد كه در آن جذاب تر به نظر مي آييد.

۲۲.زير نور مناسب بايستيد.

در جايي قرار بگيريد كه نور زيباتر و مناسب تري داشته باشد. اگر در داخل هستيد نزديك پنجره بايستيد. نور زيبا مساوي است با سلفي زيبا. چگونه مي توان تشخيص داد كه نور در چه حالتي چهره شما را زيباتر خواهد كرد؟ دوربين گوشي خود را روشن كنيد و آن را مقابل خود قرار دهيد. تا آنجا كه مي توانيد زاويه افقي و عمودي خود را نسبت به نور تغيير دهيد. ببينيد در كدام زاويه بهترين سلفي را خواهيد داشت. براي اين كار حتي مي توانيد نسبت به نور دور يا نزديك شويد. اگر در روز و در محيط خارجي هستيد، بهترين زمان يك ساعت بعد از طلوع آفتاب و يك ساعت قبل از غروب آن است.

۲۳. با چيزهاي جديد ژست بگيريد.

اگر عينك جديد گرفته ايد گزينه مناسبي براي سلفي است. رنگ مو يا مدل موي جديد بهترين زمان براي گرفتن سلفي است. عروسك يا حيوان خانگي هم گزينه مناسبي براي سلفي است.

۲۴.كار جذابي انجام دهيد.

هنگامي كه در حال انجام فعاليت خاصي هستيد اقدام به گرفتن سلفي كنيد. هنگام غواصي در اقيانوس، سوار بر جت اسكي يا هر كاري كه جذابيت عكس را بيشتر كند.

۲۵.زينت آلات را فراموش نكنيد!

استفاده از زيور آلات، كلاه ، يا هر آنچه كه اختصاصاً از آن به عنوان وسايل زينتي استفاده مي كنيد را فراموش نكنيد.

۲۶. تكراري نباشيد!

لبخند، اخم، جمع كردن لب و لوچه يا درآوردن شكلك. كاري كنيد كه از يكنواختي خارج شويد.

۲۷. نماي تمام بدن بگيريد.

آينه هاي قدي براي اين كار مناسب هستند. در اين روش هم بهتر است بدنتان را به چپ و راست بگردانيد و بهترين حالتي كه در آن جذاب تر به نظر مي رسيد را پيدا كنيد.

۲۸.سريع ترين و ساده ترين راه براي فشردن دكمه شاتر را انتخاب كنيد.

در آيفون اين دكمه هم بر روي صفحه نمايش در دسترس است و هم كنار بدنه گوشي و با دكمه صدا مي توانيد عكس بگيريد.آموزش عكاسي بهتر است در گوشي خود راحت ترين راه را انتخاب كنيد.

۲۹.گردنتان را به جلو متمايل كنيد.

براي از بين رفتن بزرگ به نظر آمدن چانه و زيباتر افتادن فك، بهتر است گردنتان را به جلو متمايل كنيد و كمي از زاويه بالا عكاسي كنيد. در اين حالت هم با آزمايش و خطا مي توانيد بهترين زاويه را انتخاب كنيد.

 
منبع: برترين ها و
http://farnet.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.