آموزش عكاسي با موبايل زير آب

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

آموزش عكاسي با موبايل زير آب

 

آموزش عكاسي با موبايل زير آب

به نقل از كارناوال : شايد تا به حال پيش آمده كه دوستان و خانواده در كنار آب، به بازي و تفريح پرداختيد و قبل از هر كاري، با حسرت دوربين و موبايل خود را جايي امن و خشك قرار داديد تا از جوري پشيماني و ناراحتي بعدي جلوگيري كنيد.

اگر زياد دست به دوربين مي شويد، شايد اين فانتزي عكاسانه را در ذهن خود پرورش داده باشيد كه با دوربين معمولي و يا موبايل خود به دنياي زير آب برويد و دست به كشف جهاني به رنگ آبي بزنيد. گرچه شايد خيلي ها هنوز از وجود اين قابليت و امكان خبري نداشته باشند، اما امروزه ديگر اين فانتزي، آرزو و خيالي دست نيافتني نيست.

امكان عكاسي زير آب!

عكاسي زير آبي شايد در تابستان ها بيش تر به كار بيايد اما اگر اهل ماجراجويي و گردشگري و سفر به نقاط مختلف باشيد، مي توانيد از اين نكات در هر جايي استفاده كنيد. به طور مثال خودتان را در يك رودخانه نوردي در دره ني گاه لرستان و يا پارك آبي آتلانتيس دبي و يا وايلد وادي دبي متصور شويد.

كافيست گوشي خود را روي مونوپاد بگذاريد و در تمام طول راه از نزديكي سطح آب و يا زير سطح آب فيلم و عكس بگيريد.

نتيجه اش قطعا شما را شگفت زده و هيجان زده خواهد كرد!

نكاتي كه در ادامه آمده است را مندي بليك براي شما توضيح داده، او خود دستي بر عكاسي زير آبي با موبايل دارد و دفعات اولي كه عكس هاي موبايلي خود از زير آب را در صفحه اينستاگرامش منتشر كرد، بسياري را شگفت زده كرد. او در اين مطلب به شما آموزش خواهد داد كه چگونه عكس هاي فوق العاده اي در زير آب بگيريد.

همراه كارناوال در كمال تعجب موبايل به دست بگيريد و با شيرجه زير آب، عكسي متفاوت بگيريد.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Mandy Blake
نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Elena Kalis

۱- موبايل ضد آب يا پوشش ضد آب

شايد استفاده از پوشش ضد آب يا موبايلي با قابليت ضد آب به قدري بديهي باشد كه قابليت ذكر كردن نداشته باشد، اما لازم است پيش از هر چيز مطمئن شويم كه همه از اين بابت اطلاع دارند و مي توانند عكس هاي زير آبي منحصر به خود را ثبت كنند.

همان طور كه گفته شد پيش از اقدام به عكاسي از زير آب لازم است يكي از دو راه را در پيش بگيريد: يا موبايل شما ضد آب باشد كه اين ويژگي از آن جا كه جديد است، حتما به هنگام خريد به شما گفته شده .. اما اگر موبايل شما فاقد اين ويژگي جالب توجه است، چيزي را از دست نداده ايد. لازم نيست چند ميليون تومان خرج كنيد و گوشي جديدي تهيه كنيد، تنها كافيست تا پوششي ضدآب براي موبايل خود بخريد.

اين پوشش هاي ضدآب به راحتي براي موبايل هاي آيفون و سامسونگ گير مي آيند ولي براي ديگر گوشي ها به كمي جست و جو نياز دارند. همچنين لازم به ذكر است كه در وقت خريد، از كيفيت پوشش ضدآب گوشي مطمئن شويد تا بعدا دچار دردسر نشويد.

برخي از گوشي ها تنها در برابر قطرات آبي و بارش باران محافظت شده هستند و نسبت به فرو رفتن آب، طراحي نشده اند. بنابراين لازم است قبل از آن كه از موبايل خود براي عكاسي زير آبي استفاده مي كنيد، از ضد آب بودن آن اطمينان يابيد.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Mandy Blake

۲- كار كردن با دوربين در زير آب را ياد بگيريد.

يكي از دشواري ها به هنگام ثبت عكس هاي زير آبي آن است كه اغلب اوقات شما ديدي از سوژه در حال عكاسي خود نداريد و نميتوانيد صفحه نمايش موبايل را به خوبي ببينيد و همچنين از دكمه شاتر لمسي موبايل خود هم نمي توانيد استفاده كنيد. بايد اعتراف كنم كه اولين تلاشم براي عكاسي زير آب با موبايل، چندان موفق نبود چرا كه متوجه نمي شدم چطور بدون ديدن صفحه نمايش و لمس صفحه عكاسي كنم. همان روزها بود كه دوستي به من گفت براي گرفتن عكس از دكمه هاي كم و زياد صدا هم مي توان استفاده كرد. و خب اين فوق العاده بود.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Elena Kalis
نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Elena Kalis

۳- از خيس شدن فرار نكنيد.

گرچه براي گرفتن عكس هاي بي نظير زير آبي نيازي به شنا كردن نداريد، اما اصلا بعيد نيست كه خيس شويد.

همين طور به خاطر داشته باشيد كه براي گرفتن عكس هاي متفاوت، بايد شرايط متفاوتي را نيز تجربه كنيد.

به طور مثال خود من، اغلب براي گرفتن تنها چند عكس خوب از موج هاي دريا، روي ساحل دراز مي كشم و در حالي كه آرنج هايم درون شن ها فرو رفته اند و موج هاي دريا به صورتم مي خورند، سعي دارم تا از زاويه اي متفاوت از شكوه دريا و وضعيت موّاجش چند عكس بگيرم.

با اين حال اين كاملا به عهده شماست كه در چه وضعيتي عكاسي كنيد، همان راهي را انتخاب كنيد كه بيشتر از آن لذت مي بريد.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Mandy Blake

۴- اهميت نور در همه جا

از آن جا كه نور در گرفتن عكس و مقوله عكاسي اهميت بسياري دارد، همه عكاسان به وجود نور علاقه بسيار دارند، چرا كه وقتي نوري نباشد، عكسي هم نيست. در زير آب، وضعيت نور كمي نامعمول است و اين كاملا به چيزهايي كه در اطراف و بالا و پايين آب قرار دارند، بر مي گردد. گرچه تغيير زاويه نور در زير آب اهميت كم تري به نسبت زاويه نور بر روي زمين دارد، اما دانستن تفاوت آن براي عكس هاي شما مي تواند يك ويژگي مثبت باشد.

مثلا ظهر هنگام زمانيست كه مي توانيد در زواياي مختلف، عكاسي كنيد و عكس هاي شما از نور خوبي بهره مند خواهند شد. در حالي كه عكاسي در اول صبح و يا بعدازظهر، نور محدوده مشخصي دارد و نور آن همانند يك نورافكن مي ماند. در اين وقت فرصت مناسبي است كه عكس  هايي رويايي به ثبت برسانيد.

توصيه مي شود عكاسي در مواقع مختلف روز را امتحان كنيد تا ببينيد بهترين زمان عكاسي براي شما كدام است.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Mandy Blake

۵- از عكاسي زياد نترسيد!

از آن جا كه بيش تر اوقات ديدي نسبت به چيزي كه از آن عكاسي مي كنيد نداريد، بهترين حقه شما اين است كه در لحظه مورد نظر به يك عكس قناعت نكنيد و چندين عكس بگيريد. گاهي مجبوريد حدود ۲۰ عكس بگيريد و در آن ميان تنها يك عكس خوب و قابل توجه از آب در آمده باشد.

قسمت هيجان انگيز عكاسي زير آبي با موبايل براي من آن جاست كه پس از تمام شدن پروسه، براي اولين بار به تماشا و مرور عكس ها مي نشينم و از ديدن شان ذوق زده مي شوم.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Elena Kalis
نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Elena Kalis

۶- پيش بيني لحظات را فرا بگيريد.

بيش تر اوقات موقع عكاسي سعي مي كنم تا خودم را براي اتفاقاتي و قرار است بيفتند آماده كنم. بدين معنا كه حركت بعدي سوژه را پيش بيني كرده و در نظر بگيريم دوست دارم تا از سوژه در چه حالتي عكاسي كنم. در اين حالت شانس بيش تري براي گرفتن عكس مورد نظرم خواهم داشت.

براي اين كار دوربين را در عمق مورد نظر قرار مي دهم و تركيب بندي را از قلم نمي اندازم، بعد تنها منتظر مي مانم تا يكي از سوژه ها شنا كند و به ناگاه وارد تركيب من شود. گاهي يك پيش بيني ساده، عكسي بي نظير مي آفريند.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Elena Kalis
نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Elena Kalis

۷- عكس ها را ويرايش كنيد.

بيايد در موردش حرف بزنيم. آب اغلب اوقات رنگ آبي چشمنوازي دارد، گرچه موقع تصحيح رنگ هاي عكس، تن رنگي بدن انسان كمي مخدوش مي شود و به سادگي قابل بازگشت نيست. اين كه عكس خود را چگونه ويرايش كنيد و براي ويرايش از چه نرم افزار و يا فيلترها تصحيح رنگ و نوري استفاده كنيد كاملا به شما بر مي گردد، اما من اكثر عكس هاي زير آبي خودم را سياه و سفيد مي كنم. چرا كه بدين روش نقش رنگ را از عكس حذف كرده و سوژه را بيش تر مورد توجه قرار مي دهم، همچنين حذف رنگ تا حدودي حسي رويايي به عكس ها مي بخشد.

من به شخصه براي اديت و ويرايش عكس ها از نرم افزار وي اسكو كم ( VSCO ) استفاده مي كنم كه دستم را براي تغيير تن هاي رنگي عكس بسيار باز مي گذارد.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Elena Kalis
نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Mandy Blake

۸- اتفاقات شادي بخش را در آغوش بكشيد.

استفاده از موبايل به عنوان دوربيني براي عكاسي زير آبي، خود به اندازه كافي چالش برانگيز و مشكل هست. نه تنها تسلطي به سوژه ها به هنگام عكاسي نداريد، بلكه ممكن است يك قطره آب و كمي بدشانسي تمام عكس هاي مجموعه را شما خراب كند.

گاهي به هنگام بيرون آوردن موبايل از آب، يك قطره روي لنز موبايل باقي مي ماند. در حالي كه زدودنش تنها با كمي لرزش و تكان دادن موبايل به راحتي صورت مي گيرد، گاهي اين قطره تا زمان مرور عكس ها بر روي لنز باقي مي ماند و شما عكس هايي مات و محو خواهيد ديد. گرچه اين دقيقا چيزي نيست كه شما مي خواستيد، اما مي توان از دل آن عكس ها، اتفاقات بانمكي را بيرون كشيد.

نكاتي براي عكاسي موبايل زير آبي
photo by Mandy Blake

سخن آخر

با هم ديديم و خوانديم از تجربيات مندي بليك به هنگام عكاسي زير آب.

تا به حال عكاسي زير آبي با موبايل را تجربه كرده ايد؟

تجربه شما چگونه بود؟

ديدگاه ها و نظرات خود را با ما در ميان بگذاريد.

منبع: http://karnaval.ir

نويسنده: زينب شيرازي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.