آموزش نورپردازي در عكاسي صنعتي

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

آموزش نورپردازي در عكاسي صنعتي

عكاسي صنعتي

نورپردازي در عكاسي صنعتي : عكاسي صنعتي يكي از روش هاي جديد و نويني است كه در صنعت عكاسي به وجود آمده است. هدف اصلي در اين نوع عكاسي به نمايش در آوردن صنعت چه بزرگ و كوچك به صورت حرفه اي و هنري مي باشد. نورپردازي يكي از عوامل مهم و تاثير گذار در زيبايي تصاوير  و عكاسي صنعتي مي باشد. در اين مقاله قصد داريم راه ها و روش هاي نورپردازي در عكاسي صنعتي را معرفي و بررسي نماييم ، با استوديو لايت روم همراه باشيد...
براي مقايسه تصاوير ابتدا از دوربين عكاسي SLR  استفاده مي كنيم، (لنز استفاده شده براي اين عكس از نوع ماكرو و 50 ميليمتري مي باشد) همانطور كه مشاهده مي كنيد، در اين تصوير با اينكه نور دهي خوب انجام شده ،عمق ميدان در آن كم بوده و سايه هاي شديدي در زير آن به وجود آمده اند كه ناشي از ديافراگرام باز و اتوماتيك آن مي باشد.

 

نورپردازي در عكاسي صنعتي

نورپردازي در عكاسي صنعتي

نورپردازي سافت ( يا نرم ) در عكاسي صنعتي

يكي از مقدمات نورپردازي در عكاسي صنعتي به صورت نرم يا سافت قطع كردن فلاش خود دوربين است، تامين نور محيط و نورپردازي در اين روش با بهره گيري از فلاش استوديويي به همراه جعبه سافت يا همان سافت باكس انجام مي گيرد كه زاويه 135 درجه براي آن تنظيم مي شود، (معمولا از سمت راست و كمي عقب تر از دوربين عكاسي اين نورپردازي انجام مي گيرد)

نورپردازي در عكاسي صنعتي
براي گرفتن تصاوير زيبا درعكاسي صنعتي و عكاسي تبليغاتي ، دوربين را از حالت اتوماتيك در آورده و به حالت تنظيم دستي انتقال مي دهيم، سپس ديافراگرام را F/10 تنظيم كرده و ميزان سرعت شاتر را با ميزان سفيدي محيط بك گراند و تابش نور تنظيم مي كنيم و سپس عكس برداري را انجام مي دهيم.

نورپردازي در عكاسي صنعتي
همانطور كه در تصاوير نيز مشاهده مي كنيد ، تفاوت هاي چشم گيري صورت گرفته و كيفيت عكس به صورت قابل توجهي افزايش يافته است. سايه  ها از حالت خشك درآمده و نرم تر شده اند، قسمت پشت مجسمه نيز به علت نزديكي به نورپردازي در عكاسي صنعتي در اين روش بهتر شده است.

زاويه انعكاس براي نورپردازي در عكاسي صنعتي

نورپردازي در عكاسي صنعتي بسته به نوع و جنس كالايي كه از آن گرفته مي شود متفاوت بوده و مخصوصا در جواهرات به دليل روشنايي آن ها و انعكاس نور توسط آن ها حساس تر بوده و دقت بالايي را طب مي كند. انعكاس نور در عكاسي صنعتي مي تواند تصاوير بسيار زيبايي را خلق كرده و ايجاد كند.

زاويه 90 درجه سافت باكس با دوربين عكاسي

نورپردازي در عكاسي صنعتي

نورپردازي در عكاسي صنعتي

در اين مرحله از نورپردازي در عكاسي صنعتي ، سافت باكس را در زاويه 90 درجه اي از دوربين قرار داده و عكاسي را انجام مي دهيم.همانطور كه در تصوير نيز ملاحظه مي كنيد ، ميزان انعكاس نور به دو برابر افزايش يافته و زيبايي خاصي به آن بخشيده است.

زاويه 180 درجه سافت باكس با دوربين عكاسي

نورپردازي در عكاسي صنعتي

نورپردازي در عكاسي صنعتي

در اين گونه از نورپردازي در عكاسي صنعتي ، سافت باكس در مقابل دوربين قرار داده و عكاسي را انجام مي دهيم. در اين حالت انعكاس نور بيشتر افزايش يافته ، جزئيات بيشتري نمايان شده و تصاوير بهتري را ضبط مي كنيم ، البته همانطور كه در بالا نيز اشاره شد تنظيم زاويه تابش نور بيشتر به موضوع عكاسي بستگي دارد. در شكل زير مقايسه كلي سه روش نورپردازي در عكاسي صنعتي پرداخته شده است:

عكاسي صنعتي

بازتابش نور در عكاسي صنعتي

نورپردازي در عكاسي صنعتي

در اين مرحله مقداري از نور تابانده شده به طرف اجسام ، دوباره به طرف آن ها بازتابانده مي شود.  اين تكنيك به كمك پرده سفيد و يا روكش سفيد انجام شده و مقداري از اين نور تابانده شده به طرف جسم دوباره از زاويه ي مقابل بازتابانده مي شوند. اين بازتابش نور باعث روشن تر شدن تصاوير، كاهش كلي كنتراست تصاوير و نرم تر شدن سايه هاي اجسام مي شود.

عكاسي صنعتي

افزودن درخشش

عكاسي صنعتي

عكاسي صنعتي

در اينجا سعي داريم درخشش قسمت هاي ريز بيشتر شود و جزئيات بيشتري را به نمايش در آوريم، اين حالت با افزودن يك منبع نو ديگر،يك آينه ساده و يا كارت رفلكتور نقره اي ، با زاويه مناسب انجام مي گيرد . براي رنگ دهي به اجسام و داشتن هاي لايت و زمينه اي با رنگ خاص مي توان از فوم هاي رنگي استفاده كرد تا تصاوير از حالت سياه و سفيد در آمده و مقداري رنگ به خود بگيرند.

عكاسي صنعتي

استاديو لايت روم ارائه دهنده ي راهكار هاي نوين در صنعت عكاسي بوده و در زمينه هاي فعاليتي خود : عكاسي تبليغاتي ، عكاسي صنعتي ، عكاسي مد و ... بهترين تصاوير را براي مشتريان خود ثبت مي كند.

عكاسي صنعتي

عكاسي صنعتي

مقايسه كلي تصور اول و تصوير نهاي گرفته شده با بكار گيري روش هاي مختلف نورپردازي در عكاسي صنعتي:

عكاسي صنعتي

با استاديو لايت روم بهترين باشيد...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.