استفاده از مانيتور‌هاي اكسترنال در عكاسي

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

استفاده از مانيتور‌هاي اكسترنال در عكاسي

استفاده از مانيتور‌هاي اكسترنال در عكاسي

حتماً با اين صحنه مواجه شديد كه يك كارگردان بزرگ مثل استيون اسپيلبرگ و يا مارتين اسكورسيزي در مقابل يك مانيتور كوچك نشته‌‌اند و مشغول غر زدن بر سر بازيگران هستند. اين نشان مي‌دهد كه مانيتور‌هاي اكسترنال يك ابزار بسيار مهم در فيلم‌برداري حرفه‌اي به شمار مي‌رود. بسياري از فيلم‌برداران نيز هنگام ضبط فيلم از مانيتور‌هاي اكسترنال جهت تركيب‌بندي و فوكوس دقيق‌تر بر روي سوژه استفاده مي‌‌كنند.

به كارگيري از مانيتور‌هاي اكسترنال در فيلم‌برداري، فوكوس كردن دقيق بر روي سوژه حتي در ديافراگم‌هاي باز را بسيار دقيق مي‌كند. اين مانيتورها با توجه به ابعاد بزرگ‌تري كه نسبت به نمايشگر‌ و منظره‌ياب دوربين‌ها دارند، آزادي عمل و دقت بيشتري را جهت تركيب‌بندي در اختيار فيلم‌بردار قرار مي‌دهد. به علاوه اين نمايشگرهاي خارجي، به شرط آن كه كمپاني معتبري آن‌ را توليد كرده باشد، معمولاً از دقت رنگي بسيار بالايي برخوردار هستند و مي‌توان به خوبي تراز سفيدي تصوير از طريق آن تنظيم نمود.

نمايشگر‌هاي اكسترنال دقت بالايي را در كادربندي و فوكوس دقيق بر روي سوژ در اختيار فيلم‌بردار قرار مي‌دهد.

نمايشگر‌هاي اكسترنال در عكاسي نيز مي‌توانند بسيار كارآمد باشند. در عكاسي ماكرو كه فوكوس كردن بر روي سوژه بايد بسيار دقيق صورت بگيرد و ممكن است كه از طريق منظره‌ياب يا نمايشگر دوربين به علت ابعاد كوچك تصوير نتوان به خوبي بر روي سوژه فوكوس كرد، نمايشگر‌هايي با ابعاد بزرگ‌تر مي‌توانند اين مشكل را حل كنند.

نمايشگر‌هاي اكسترنال با توجه به ابعاد بزرگي كه دارند، در عكاسي ماكرو فوكوس دقيق بر روي سوژه را بسيار ساده مي‌كنند.

گاهي در فيلم‌برداري و يا عكاسي مجبور هستيم از زواياي خاصي تصويربرداري كنيم كه امكان مشاهده مستقيم از طريق نمايشگر و يا ويزور دوربين ممكن نيست. در اين مواقع استفاده از يك ويزور اكسترنال مي‌تواند راه‌حلي منطقي باشد. با به كارگيري از يك صفحه نمايشگر مي‌توان در موقعيتي‌ بسيار راحت‌تر كادر خود را بست و تصوير موردنظر را به ثبت رساند.

هنگام فيلم‌برداري يا عكاسي در موقعيت‌هاي سخت و زاويه‌هاي نامتعارف، استفاده از ويزور‌هاي اكسترنال مي‌تواند راه‌حلي بسيار مناسب باشد.

امروزه مانيتور‌هاي اكسترنال در فيلم‌برداري و ضبط تصاوير ويديويي تقريباً به يك ابزار ضروري بدل گشته است و اگر قصد داريد به صورت حرفه‌اي فيلم‌برداري را دنبال كنيد و يا فيلم‌هاي كوتاه يا تبليغاتي را كارگرداني كنيد، تهيه يك مانيتور‌ اكسترنال بسيار توصيه مي‌شود. كمپاني‌هاي زيادي تا به حال، مانيتور‌هاي مختلف و با ويژگي‌هاي متفاوتي‌ را روانه بازار كرده‌اند. ولي بايد هنگام خريد به كيفيت و خصوصيات آن‌ها توجه كرد. مانيتور‌هاي كمپاني‌هاي معتبري مثل Phottix، يا BlackMagic و SWIT در بازار از اعتبار و محبوبيت بيشتري برخوردار هستند.

به عنوان مثال نمايشگر اكسترنال Phottix Hector 7 HD براي فيلم‌برداري و حتي عكاسي ابزاري كاملاً قدرتمند و كارآمد محسوب مي‌شود. صفحه‌ي نمايشگر بزرگ و كيفيت تصوير خوب اين نمايشگر، به كاربر اجازه مي‌دهد تا به‌سادگي و با استفاده از لنزهاي با ديافراگم باز (مانند بسياري از لنزهاي سينمايي) به فوكوس دقيق دست يابد.آموزش عكاسي البته بزرگي اين گونه مانيتور‌ها،‌ سبب نشده تا وزن زيادي داشته باشند و كاربر مي‌تواند به راحتي از آن‌ها براي فيلم‌برداري روي دست نيز استفاده كند. Phottix Hector 7 HD علاوه بر پخش زنده، امكانات عكاسي مختلفي نيز در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. براي مثال مي‌توان به فعال‌سازي فوكوس خودكار، چكاندن شاتر، حالت Bulb و حالت عكاسي پي‌در‌پي اشاره كرد. هم‌چنين تعبيه‌ي دكمه‌ي حالت خواب يا Sleep بر روي اين نمايشگر، به كاربر اجازه مي‌دهد تا بدون خاموش كردن دستگاه، تنها صفحه‌ي نمايش آن را خاموش كند تا در مصرف باتري صرفه‌جويي شود. ‌

منبع:http://blog.pixel.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.