بهترين پرينتر‌ها براي چاپ عكس

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

بهترين پرينتر‌ها براي چاپ عكس

بهترين پرينتر‌ها براي چاپ عكس

امروزه با توجه به رواج آلبوم‌هاي ديجيتال و به اشتراك‌گذاري آن‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي، چاپ عكس‌ها از مقبوليت كم‌تري برخوردار است؛ اما همه ما اذعان داريم كه در دست گرفتن عكس به صورت فيزيكي و مشاهده آن از نزديك لذت ديگري دارد. در طول زمان، تكنولوژي پرينت و چاپ عكس نيز پيشرفت‌هاي بسياري را داشته است. ظهور و ثبت عكس‌هاي نگاتيو يا اسلايد جاي خود را به ماشين‌هاي چاپ ديجيتال داده است و با توجه به پيشرفت دنياي ديجيتال هر كسي مي‌تواند يك لابراتوار ديجيتال را در خانه خود داشته باشد. در ادامه به بررسي بهترين و دقيق‌ترين پرينتر‌هاي موجود در بازار براي چاپ عكس خواهيم پرداخت.

Epson SureColor P800/P600 Inkjet

epson_2

اين دو پرينتر جوهري با يك سيستم ۹ رنگِ اولتراكروم HD فرمولي جديد را در چاپ تصاوير با دقت رنگ بالا و بيشترين وضوح ارائه مي‌دهند. نقطه قوت اين پرينتر‌ها دامنه رنگي بسيار گسترده آن و توانايي چاپ رنگ مشكي با بيشترين غلظت ممكن است. P800 و P600 قادر هستند تا تصوير را بر روي كاغذ‌هايي تا عرض ۱۷ و ۱۳ اينچ به چاپ برسانند. به علاوه امكان استفاده از رول كاغذ براي پرينت تصاوير پاناروما نيز وجود دارد. از ديگر ويژگي‌هاي اين دو پرينتر مي‌توان به قابليت اتصال به دستگاه‌هاي ديگر از طريق Wi-Fi و يا درگاه USB 2.0 اشاره كرد.

Epson سابقه بسيار زيادي در توليد پرينتر‌هاي حرف‌هاي دارد، بنابراين هيچ جاي تعجبي ندارد كه اين پرينتر به يكي از چاپگر‌هاي محبوب عكاسان بدل شده است.

Canon imagePROGRAF PRO-1000 Inkjet

prograf

اين پرينتر آخرين و پيشرفته‌ترين چاپگر روميزي است كه كانن توليد كرده است و به طور اختصاصي براي چاپ عكس و برطرف كردن نياز عكاسان و پرينت تصاوير طراحي شده است. چاپگر مذكور اولين پرينتر روميزي كانن است كه مي‌تواند عكس را بر روي كاغذي تا ابعاد ۱۷ اينچ به چاپ برساند. imagePROGRAF PRO-1000 به يك هد بزرگ مجهز است كه از تكنولوژي چاپ FINE بهره مي‌گيرد. اين پرينتر از يك سيستم جوهر‌پايه ۱۱ رنگ LUCIA PRO برخوردار است كه با يك سيستم بهبود دهنده Chroma جفت شده است تا بالاترين دقت و گسترده‌ترين دامنه رنگي را در چاپ تصاوير ارائه دهد.

Canon PIXMA PRO-1 Inkjet

canon-pro

پرينتر Canon PIXMA PRO-1 يكي از قدرتمندترين چاپگر‌هاي جوهري موجود در بازار مي‌باشد و به همراه دو برادر خود يعني Pro-10 و Pro-100 به طور ويژه براي چاپ باكيفيت عكس طراحي شده‌اند. همچنين لازم به ذكر است كه اين پرينتر گزينه‌‌هاي گسترده‌اي را براي چاپ تصوير در اختيار عكاسان قرار مي‌دهد. اين پرينتر از يك ست جوهري ۱۲ رنگ LUCIA براي چاپ عكس‌ها استفاده مي‌كند. استفاده از ۱۲ رنگ مختلف در چاپ تصاوير از جمله ۵ رنگ متفاوت مونوكروم باعث شده است تا انتقال رنگ در تصوير چاپ شده بسيار پيوسته و تدريجي انجام پذيرد. اين پرينتر در نوع خود از بيشترين دفت رنگي و گسترده‌ترين دامنه رنگ برخوردار است.

با استفاده از اين پرينتر مي‌توان عكس‌ها را با حداكثر ابعاد 13×19 و يا 14×17 اينچ به چاپ رساند. ضمناً سرعت اين چاپگر نيز نسبتاً بالا مي‌باشد؛ به طوري كه قادر است يك عكس 8×10 اينچ را ظرف مدت ۲ دقيقه و ده ثانيه پرينت كند.

DNP DS40 Professional

dn

پرينتر‌هاي چاپ خشك DNP از جمله DS40 مي‌توانند يك جايگزين عالي براي پرينتر‌هاي جوهري معمول در بازار باشند. اين نوع پرينتر‌ها از سرعت نسبتاً بالايي برخوردار هستند و تصاوير را با كيفيت بالايي به چاپ مي‌رسانند. قابل حمل بودن اين پرينتر‌ها، آن‌ها را براي مصارف خانگي و آتليه‌هاي عكاسي و يا زماني كه نياز به چاپ فوري عكس مي‌باشد به انتخابي منطقي بدل كرده است. DS40 قادر است تا يك عكس 4×6 اينچي را تنها در ۸ ثانيه پرينت كند. نكته ديگر در مورد اين پرينتر اين است كه مي‌تواند بر هر دو نوع كاغذ گلاسه و مات، عكس را چاپ كند.

Polaroid ZIP Mobile

pol

اين پرينتر جيبي محصولي از شركت پولارويد است كه سردمدار و باسابقه‌ترين كمپاني در چاپ سريع عكس‌ها است. Polaroid ZIP Mobile از يك باتري تغذيه مي‌كند و مستقيماً به گوشي‌هاي موبايل مجهز به سيستم عامل اندرويد يا iOS متصل مي‌شود و قادر است تا ظرف مدتي بسيار كوتاه يك عكس 2×3 اينچي را به چاپ برساند. اين پرينتر كوچك بر اساس تكنولوژي چاپ بدون جوهر عمل مي‌كند و اين بدين معناست كه ديگر نيازي به شارژ كردن پردردسر جوهر نيست و با قرار دادن كاغذ‌هاي مخصوص در اين چاپگر در كسري از ثانيه عكس چاپ شده را تحويل خواهيد گرفت.آموزش عكاسي اپليكيشني كه پولارويد در كنار اين پرينتر عرضه كرده، اديت عكس و كنترل تنظيمات چاپگر را از طريق گوشي‌هاي هوشمند نيز ممكن كرده است.

Canon imagePROGRAF Large-Format Inkjet

nmn

مجموعه پرينتر‌هاي imagePROGRAF براي چاپ تصاوير در ابعاد بزرگ طراحي شده‌اند. اين نوع پرينتر‌ها در مدل‌هاي مختلف توليد و روانه بازار شده‌اند و بعضي از آن‌ها قادرند تصاوير را ر روي كاغذ‌هايي تا ابعاد ۶۰ اينچ نيز به چاپ برسانند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.