عكاسي بيرون از استوديو با سه فلاش روي دوربين

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

عكاسي بيرون از استوديو با سه فلاش روي دوربين

كنترل چند منبع نور به طور هم‌زمان كار دشواري است،‌ قابليت تي‌تي‌ال به عكاس كمك مي‌كند تا دقيقا در لحظه‌ي ثبت عكس، عكس با نوردهي مناسب داشته باشد. متن كوتاه پيش‌رو،‌ به برخي از نكات پيرامون استفاده از فلاش‌هاي تي‌تي‌ال در خارج از استوديو اشاره مي‌كند.

هنگام عكاسي از حركات سريع مانند حركات ورزشي،‌ چند مشكل هم‌زمان وجود دارد. اول اين‌كه اغلب نور محيط پاسخ‌گوي سرعت بالاي شاتر به منظور ثابت كردن حركات موضوع نيست، از طرفي ديگر در هنگام استفاده از فلاش، هم‌زماني نسبتا كند فلاش‌هاي معمولي با سرعت حدود 250/1 ثانيه، اغلب مانع كنترل دقيق بر نور محيط و مهم‌تر از آن ثابت كردن موضوعات مي‌شود. مشكل دوم عدم كنترل دقيق بر نور فلاش‌هاي مختلف است.

براي برطرف كردن مشكل اول، عكاس به فلاشي نياز دارد بتواند با سرعت‌هاي بالاي هم‌زماني سازگار باشد. يك روش گران‌قيمت استفاده از لنزهاي با شاتر ميان‌لنز است كه اغلب تنها بر روي بهترين دوربين‌هاي قطع متوسط يافت مي‌شود و بهترين‌هاي آن‌ها حداكثر سرعت هم‌زماني 1/2000 ثانيه را فراهم مي‌كنند.

روش ديگر استفاده از فلاش‌هايي با قابليت هم‌زماني سريع مانند فلاش‌هاي مايتراس و مايتراس‌پلاس است.  اين فلاش‌ها در هنگام استفاده بر روي دوربين، از اين قابليت پشتيباني مي‌كنند و كاربر براي استفاده از اين قابليت در حالت Off-Camera به تريگرهايي نياز دارد كه با هم‌زماني سريع سازگار باشند. همانند محدوديت در استفاده از قابليت تي‌تي‌ال، اين تريگرها نيز اغلب تنها براي دوربين‌هاي نيكون، كانن و سوني در بازار موجود هستند. تريگرهاي فوتيكس اودين و  استراتو و لاسو از اين قابليت پشتيباني مي‌كنند و امكان هم‌زماني سريع تا سرعت 1/8000 ثانيه را نيز فراهم مي‌آورند. بدين ترتيب كاربر مي‌تواند با پرداختي هزينه‌اي نسبتا اندك، به قابليتي بسيار كارآمد دست يابد.

براي برطرف كردن مشكل دوم هم عكاس به فلاش‌هاي تي‌تي‌ال نياز دارد. چرا كه در عكاسي ورزشي، تنظيم دقيق نور براي ثبت عكس دلخواه بسيار دشوار است. براي مثال مي‌توان با استفاده از تريگر اودين، نسبت نوري هر يك از فلاش‌ها را تنظيم نمود و تمامي تنظيمات ديگر را بر عهده‌ي دوربين گذاشت. اين تمهيد براي دست‌يابي به تصاويري مانند تصوير زير بسيار سودمند است.

تصوير زير با استفاده از سه فلاش مايتراس و با بهره بري از قابليت تي‌تي‌ال و هم‌زماني سريع به ثبت رسيده است. عكاس از دو نور تيز (آموزش عكاسي بدون شكل‌دهنده) از دو طرف و يك نور پخش شده بهره برده است. شما مي‌توانيد براي نرم نمودن نور فلاش‌هاي روي دوربين خود در بيرون از استوديو از سافت‌باكس‌هاي آسان‌باز شو ، سافت‌باكس‌هاي چتري و يا چتر بهره ببريد. هم‌چنين در صورت نياز به ته‌مايه‌هاي رنگي براي فلاش روي‌دوربين مي‌توانيد از كيت رنگي بسيار كارآمد و ارزان فوتيكس بهره ببريد.

Untitledlighting-diagram-1468242951

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.