عكاسي با استفاده از يك فلاش در بيرون از استوديو

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

عكاسي با استفاده از يك فلاش در بيرون از استوديو

متن پيش رو به بررسي نورپردازي خودرو به همراه يك مدل با نور تلفيقي مي‌پردازد ودر آن تلاش مي‌شود تا حد امكان از به لوازم و تجهيزات ضروري و تكنيك‌هاي استفاده شده اشاره شود. 

به طور كلي مي‌توان گفت ايستون چانگ، عكاس مطرح خودرو، در استفاده از نور تلفيقي استاد است. نورهاي تلفيق شده در اين تصاوير شامل نور روز، نور فلاش و البته نور چراغ خودرو است. البته چانگ گاهي در تصاويرش از پنج يا شش نور متفاوت بهره مي‌برد كه در اين حالت، ديگر قابليت تي‌تي‌ال چندان كارآمد نيست.

همان‌گونه كه در تصوير زير مشخص است و البته از نور ابرها در تصاوير بعدي نيز بر مي‌آيد،‌ عكاسي در نور روز صورت گرفته و عكاس براي كنترل هم‌زمان نور فلاش و نور روز به قابليت هم‌زماني سريع نياز دارد تا بتواند از تمامي امكانات دوربين خود بهره ببرد. اين امكان تنها در صورتي به وجود مي‌آيد كه كاربر هم‌زمان از فلاش و راديوتريگري استفاده كند كه از اين قابليت پشتي‌باني كنند. اغلب فلاش‌ها  و راديوتريگرهاي اين‌چنيني تنها از دوربين‌هاي نيكون و كانن (و بعضا سوني) پشتيباني مي‌كنند و اين قابليت براي دوربين‌هايي مانند فوجي يا پنتاكس در دست‌رس نيست. چانگ براي استفاده از اين امكان كاربردي از دوربين canon 5D R به همراه فلاش تريگر Phottix Odin و فلاش استوديويي سازگار با باتري Phottix Indra500TTL بهره برده است.

 

نكته‌ي دوم در مورد شكل‌دهنده‌ي مورد استفاده‌ي چانگ است كه هم‌زمان نوري نرم و در عين‌حال كنترل شده را به وجود مي‌آورد. اين شكل از نور مي‌تواند با استفاده از سافت‌باكس يا اكتاباكس‌هاي نسبتا عميق به دست آيد. هم‌چنين مي‌توانيد براي كنترل بيشتر پخش‌شدگي نور از گريدهاي پارچه‌اي كه به همراه اين شكل‌دهنده‌ها عرضه مي‌شود،‌بهره ببريد.آموزش عكاسي چانگ به دليل استفاده از مدل در اغلب تصاويرش، اكتاباكس را به سافت باكس ترجيح مي‌دهد و از اكتاباكس نسبتا عميق به قطر حدودي 120 سانتي‌متر استفاده مي‌كند.
lighting-diagram-1468153642downloadlighting-diagram-1468153918

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.