ويرايشگر حرفه‌اي عكس موبايل با Snapseed

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

ويرايشگر حرفه‌اي عكس موبايل با Snapseed

يكي از اپليكيشن‌هاي فوق‌العاده در زمينه ويرايش تصوير كه براي هر فرد علاقه‌مند به ويرايش عكس و تصويربرداري با موبايل مي‌تواند بسيار كاربردي باشد بدون شك اپليكيشن SnapSeed است. اين اپليكيشن رايگان اكنون چند سالي مي‌شود كه تحت مديريت و توسعه شركت گوگل قرار گرفته و از اين رو بايد با دقت بيشتري مورد توجه قرار گيرد. 

از آنجايي كه پاي گوگل در ميان است پس جاي تعجبي ندارد كه تمام امكانات و قابليت‌هاي كاربردي در اين اپليكيشن به طور رايگان براي كاربران در دسترس باشد. گوگل Snapseed را براي دو پلتفرم برتر iOS و Android توسعه داده و اگر يكي از ديوايس‌هاي اپل و يا اندرويدي را در اختيار داريد پيشنهاد مي‌كنيم Snapseed را از دست ندهيد.

snapseed_2_hero-1200-80

رابط كاربري اسنپ‌سيد در عين حال كه مينيمال و خلوت است، كاملاً مدرن و كاربردي طراحي شده است. هنگامي كه وارد محيط برنامه مي‌شود بدون كم‌ترين سردرگمي مي‌توانيد ابزارهاي مورد نياز خود را يافته و با بهره‌گيري از ويژگي‌هاي لمسي نمايشگر موبايل يا تبلت خود، تغييرات دلخواه را اعمال كرده و ميزان شدت اين تغييرات را نيز تحت مديريت و كنترل خود داشته باشيد. برخورداري از جلوه‌ها و افكت‌هاي مختلف و كاربردي در حقيقت از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين اپليكيشن حرفه‌اي ويرايش تصوير به حساب مي‌آيد.

Screenshot_2015-11-26-11-23-55-53

هنگامي كه وارد محيط برنامه مي‌شويد از طريق گزينه Open Photo عكسي كه قصد ويرايش و اعمال افكت بر روي آن را داريد انتخاب كرده و به مرحله اصلي وارد مي‌شويد. از جمله ابزار‌هايي كه مي‌توانيد از طريق آن‌ها تغييرات دلخواه را بر روي عكس خود پياده‌سازي كنيد مي‌توان به Details، Crop، Transform، Tune Image، Brush، Selective، Healing، Rotate و Vintage اشاره كرد. در كنار موارد اشاره شده نمي‌توان به سادگي از ابزار كاربردي Tune Image عبور كرد. با انتخاب اين ابزار علاوه بر آنكه قادر به كنترل كامل تنظيماتي از قبيل كنتراست، روشنايي، هايلايت‌ها، سايه‌ها و غيره هستيد، مي‌توانيد تنظيمات نور عكس خود را به اپليكيشن سپرده تا بر اساس الگوريتم‌هاي پيشرفته خود به طور خودكار بهترين حالت نورپردازي را براي عكس شما انتخاب و اعمال نمايد.

IMG_1386

نمي‌شود از Snapseed سخن به ميان آورد و قابليت Transform را ناگفته رها كرد. با استفاده از اين قابليت مي‌توانيد پرسپكتيو يا همان چشم‌انداز عكس‌ها را تغيير داده كه در نوع خود تجربه بسيار جالبي است. پس از آنكه پرسپكتيو عكس را تغيير داديد فضاي خالي در برخي قسمت‌هاي عكس ايجاد مي‌گردد كه خود اپليكيشن به طور خودكار و با دقت بسيار بالا اين فضاها را پر خواهد كرد.

شايد اغراق نباشد كه با استفاده از ابزار و امكانات در نظر گرفته شده براي Snapseed مي‌توان به سادگي عكس‌هاي معمولي خود را به عكس‌هاي حرفه‌اي و با جذابيت بيشتر بدل كرد. ميزان درصد اعمال افكت‌ها تماماً توسط خود كاربر قابل كنترل بوده و با كشيدن انگشت خود بر روي تصوير مي‌توانيد شدت اثرگذاري تنظيمات را كم يا زياد كنيد.

snapseedtop5

همان‌طور كه احتمالاً مي‌دانيد يكي از مشكلات رايج در برنامه‌هاي ويرايش تصوير، عدم امكان بازگشت به مرحله قبلي مي‌باشد. در اكثر برنامه‌هاي ويرايشي مي‌شود تنها يك حركت به عقب بازگشت ولي در Snapseed داستان متفاوت است. در اين اپليكيشن تمام مراحل اعمال افكت‌ها و تنظيمات در حافظه موقت برنامه ثبت مي‌شود و اين امكان را فراهم مي‌آورد تا به آساني تمام مراحل را يكي پس از ديگري به عقب بازگرداند.

اپليكيشن Snapseed به حدي كاربردي و حرفه‌اي طراحي شده كه بسياري از وب‌سايت‌هاي معتبر آن را يكي از برترين اپليكيشن‌ها در زمينه ويرايش تصوير معرفي كرده‌اند.آموزش عكاسي اپليكيشني كه استفاده از آن بسيار ساده و به دور از پيچيدگي است و تنها كافي‌ست تا چند دقيقه در محيط برنامه كنجكاوي كنيد تا با قابليت‌هاي آن آشنا شويد.

لينك دانلود براي آي‌او‌اس: http://bit.ly/PXL-iOSsnapseed

لينك دانلود براي اندرويد: http://bit.ly/PXL-snapseedAndroid

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.