نحوه استفاده لرزشگير لنز

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

نحوه استفاده لرزشگير لنز

حتماً مي‌دانيد كه در بسياري از برند‌ها، مانند كانن و نيكون، لرزشگير تصوير در داخل لنز قرار گرفته است. لرزشگير كه در كانن به نام Image Stabilizer و در نيكون به نام Vibration Reduction ناميده مي‌شود، تكنولوژي بسيار پيشرفته و حساسي است كه به واسطه آن، موتور لرزشگير در داخل لنز سعي مي‌كند براي چند لحظه (در هنگام عكس‌برداري) حركت عدسي‌ها را معلق كند تا در جاي خود ثابت بمانند. اين كار با حركت معكوس عدسي‌ها در جهت خلاف حركت لنز انجام مي‌شود.

اگرچه به گفته Canon، لنز‌هاي اين شركت به محض خاموش شدن دوربين يا جدا شدن از بدنه، سيستم لرزشگير را غيرفعال مي‌كنند، اما يكي از پيشنهاد‌هاي سايت LensRentals به كساني كه از اين وب‌سايت لنز تهيه مي‌كنند اين است كه حتماً در هنگامي كه از لرزشگير لنز استفاده نمي‌كنيد، آن را خاموش كنيد.

به‌هرحال لرزشگير يكي از حساس‌ترين بخش‌هاي يك لنز است كه بسيار بيشتر از سيستم فوكوس خودكار يا كنترل ديافراگم، در معرض آسيب است. ضمن اينكه معمولاً مشكلات مربوط به لرزشگير يك لنز به‌سختي تشخيص داده مي‌شوند و تعمير آن نيز بسيار مشكل‌تر است.آموزش عكاسي بنابراين پيشنهاد مي‌شود كه حتماً لرزشگير لنز دوربين‌تان را حتي وقتي از دوربين جدا كرده‌ايد نيز خاموش كنيد تا عدسي‌ها به طور كلي در جاي خود ثابت شوند. آيا شما هم اين كار را مي‌كنيد يا تجربه‌اي براي مواجه شدن با چنين مشكلي داريد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.