آموزش عكاسي از قطرات آب در خانه

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

آموزش عكاسي از قطرات آب در خانه

آموزش عكاسي از قطرات آب در خانهبا اجراي نكات اين گفتار، مي‌توانيد با بهره‌گيري از امكانات ساده و در محيط دلخواه خود( از جمله در خانه)، عكس‌هايي بگيريد كه شايد ثبت آنها در شرايط طبيعي چندان آسان نباشد. شبيه‌سازي محيطي براي عكاسي از قطرات آب را ميتوانيددر اين گفتار بياموزيد.

حتماًعكس‌هايي را ديده‌ايد كه از لحظه‌ي برخورد باران و يا آب بر روي رودخانه، جوي آب و يا يك سطح مايع گرفته شده است. عكاسي درچنين شرايطي كم دردسر نيست براي مثال ايستادن زير باران براي ثبت چنين موقعيتهايي، ممكن است شما و دوربين‌تان را خيس كند و نتيجه‌ي مطلوب را نگيريد از طرف ديگر تنظيم مناسب دوربين (مثلا بهره گيري و تنظيم سه پايه دوربين) زمانبر است و ممكن است زمان مناسب عكاسي از كف برود. در اين گفتار به تشريح روشي مي‌پردازيم كه با اجراي آن با استفاده از ابتدايي‌ترين وسايلي كه در منزل داريد مي‌توانيد از لحظه‌ي افتادن قطره‌ي عكسهايي دلربا ثبت كنيد.

tips-waterdrops-1

 

وسايلي كه براي اين كار نياز داريد بسيار پيش پا افتاده و دم دست هستند (البته دوربين عكاسيتان كه جزء جدايي ناپذير يك عكاس به حساب مي آيد J ) : دوربين، فلاش، يك ظرف كه قطرات آب درون آن بچكد (بهتر است تيره رنگ باشد) ، يك برگه كاغذ سفيد و يا رنگي، حوله، كيسه فريزر، يك گيره و يك خودكار.

ظرفي را كه انتخاب كرده‌ايد تا نيمه از آب پركنيد. سپس كيسه فريزر را از آب پركرده و در آن را محكم ببنديد و آن را با يك گيره، بالاي ظرفي كه مي خواهيد آب داخل كيسه، به روي آن چكه كند محكم كنيد. دقيقا پشت ظرف‌تان يك كاغذ سفيد و يا رنگي نصب كنيد و فلاش عكاسي‌تان را به سمت اين كاغذ بگيريد، تا بعد از گرفتن عكس و فلاش زدن‌، انعكاس رنگ اين كاغذ و نور فلاش بر روي آب بيفتد.

سوراخي بسيار كوچك بر روي كيسه‌ي فريزر بالاي ظرف ايجاد كنيد تا آب شروع به چكيدن بر روي ظرف كند.  براي اين‌كه عكسي كاملا واضح از قطره‌ي آب داشته باشيد. بهتر است فوكوس را در محل چكيدن آب به صورت دستي تنظيم كنيد مي‌توانيدجسمي كوچك (مثل نوك خودكار) را دقيقا بر روي نقطه‌اي كه آب چكه مي كند بگذاريد و بعد از فوكوس كردن آن نقطه، دوربين را ثابت كرده، از حالت فوكوس اتوماتيك در آورده، خودكار را برداريد و شروع به عكاسي كنيد.

(مجموعه در تصوير زير آورده شده است)

tips-waterdrops-3

حتي المقدوراز سه پايه استفاده كنيد تا از مات شدن عكس به دليل لرزش دست بپرهيزيد.

خلاق باشيد از زواياي مختلف عكاسي كنيد تا به رنگ و نور دلخواه برسيد. يكي از حقه هايي كه ميتوانيد به كار ببريد افزايش آهنگ فروريختن قطرات است ( با بزرگ كردن قطر سوراخ يا بيشتركردن فشار بر كيسه حاوي آب) در اين حالت با كمي دقت ميتوانيد حالتي را ايجاد كنيد كه قطرات فرودي و برگشتي به هم برخورد كنند و جلوه هايي بديع خلق شود:

tips-waterdrops-4

در انتها چند نكته مهم:

۱-از آنجايي كه با وسايل الكترونيكي و برقي سر و كار داريد، فراموش نكنيد كه حوله‌اي براي خشك كردن قطرات آب در كنارتان باشد.

۲-داشتن پس‌زمينه‌ي رنگي مي‌تواند رنگ قطره‌ي شما را تغيير دهد.

۳-با استفاده از وايت بالانس‌هاي مختلف بر روي دوربين‌تان نيز مي‌توانيد رنگ قطره را تغيير دهيد.

4- سرعتهاي مختلف شاتر ميتواند جلوه هاي گوناگوني از عكس را نتيجه دهد شجاع باشيد و سرعتهاي مختلف را انتخاب كنيد ( ولي توجه كنيد براي يك تصوير شفا شاتر بايد به اندازه ي كافي سريع باشد)

5- در صورت امكان از وضعيت عكسبرداري متوالي (آموزش عكاسي با بيشترين سرعت) استفاده كنيد در اين حالت امكان يافتن عكسهاي مناسب تر بيشتر خواهد شد

6-از خلاقيت خود استفاده كنيد و تركيبهاي مختلف نور و رنگ و اضافه كردن مواد مختلف به آب و ... را تجربه كنيد

ميتوانيد آثارتان رابراي ما ارسال كنيد تا با قرار گرفتن روي سايت افراد بيشتري شاهد خلاقيت و هنر شما باشند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.