آموزش عكاسي از كودكان در خانه

آموزش عكاسي حرفه اي ، عكاسي ، دوربين عكاسي ، آموزش عكاسي با موبايل ، عكاسي با دوربين ، عكاسي پرتره ، آ‌موزش عكاسي مقدماتي

آموزش عكاسي از كودكان در خانه

آموزش عكاسي از كودكان در خانه

تكنيك اول از تكنيك‌هاي عكاسي از كودك : با عكاسي پي‌درپي عكس بگيريد

همان‌طور كه مي‌دانيد كودكان بسيار غيرقابل پيش‌بيني هستند بنابراين هرلحظه ممكن است بداخلاق بشوند يا شروع كنند به گريه كردن. پس از عكاسي پي‌درپي نترسيد و منتظر يك پوزيشن و شرايط عالي نباشيد چرا كه در بسياري از مواقع از بين سي عكس متوالي كه مي‌گيريد تنها يك عكس برنده شده و احتمالا همان مورد دلخواهتان واقع مي‌شود.

اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه اگر با فلاش يا نورهاي آتليه‌اي عكاسي كنيد احتمالا نمي‌تواند به صورت پي‌درپي روي حالت burst عكاسي كنيد. چون فلاش‌ها زمان زيادي را براي شارژ مجدد نياز دارند و در اين فاصله ممكن است صحنه‌هاي زيادي را از دست بدهيد. نكته دوم اينكه فلاش‌هاي پي‌درپي نيز مي‌تواند چشم كودك را آزار دهند و زودتر خسته شده يا به گريه بيفتد.

به ياد داشته باشيد بهترين لحظه براي يك عكاسي فوق‌العاده از كودكان نور طبيعي روز است. در اين حالت مي‌توانيد تنظيمات خود را به اين‌گونه تنظيم كنيد: ايزو دوربين را در فاصله 100_400 انتخاب كرده و براي دستيابي به كمترين عمق ميدان يا DOF از بازترين دريچه ديافراگم مثلا f/4 – f/2 استفاده كنيد.
همچنين از حالت عكاسي پيوسته بر روي دوربين استفاده كنيد سعي كنيد در هر ثانيه به‌طور متوسط 2 يا 3 عكس بگيريد. اين روز‌ها حتي دوربين‌هاي رده مبتدي DSLR مانند Nikon D3400 هم مي‌توانند با سرعت 5 فريم بر ثانيه با فرمت خام عكاسي كنند.

تكنيك‌هاي عكاسي از كودك
تكنيك دوم: روشنايي را چك كنيد

براي گرفتن عكس به بهترين شكل از كودكتان در طول روز با روشنايي طبيعي عكاسي كنيد در اين نور عكاسي كردن باعث مي‌شود سايه‌هاي نرمي از پوست بچه داشته باشيد.
اگر امكانش را داريد در نور پنجره عكس بگيريد تا بتوانيد از نور تيز آفتاب دوري كنيد. به اين ترتيب براي پوست كودكتان نيز بهتر خواهد بود.
براي اين نوع عكاسي لنز استاندارد 50 ميلي‌متر بسيار ايده آل مي‌باشد. مثلا براي نيكون لنز Nikkor 50mm f/1.4 و براي كانن نيز لنز EF 50mm f/1.4 گزينه‌هاي ارزان و مناسبي هستند. براي عكاسي با اين لنز‌ها مي‌توانيد حالت AV را انتخاب كرده و از ايزو بالا و يك ديافراگم باز استفاده كنيد،. بگذاريد تا دوربين بهترين سرعت را انتخاب كند. همچنين بهتر است از فلاش‌هاي اكسترنال استفاده كنيد (همراه با ديفيوزر) تا بتوانيد سايه‌هاي تاريك را نرم‌تر و روشن‌تر كنيد.

تكنيك‌هاي عكاسي از كودك

تكنيك سوم: براي كودكتان بخنديد

هنگام عكاسي از كودك گاهي نياز است او را به هيجان بكشانيد و عكس‌العمل‌هاي مختلف را از او دريافت كنيد. براي مثال براي او شكلك‌ها يا صدا‌هاي بامزه در بياوريد و يا با او بازي كنيد، مثلا دالي بازي! البته راه‌هاي مختلفي هست تا بتوانيد لبخندي زيبا را به صورت كودكتان هديه بدهيد. در اين شرايط بايد سرعت عمل خودتان را بالا ببريد. بالاترين سرعت را براي شاتر انتخاب كنيد مثلا 500/1 ثانيه يا حتي بيشتر، از دريچه ديافراگم باز (f/1.8-f/4) استفاده كنيد تا به سرعت عكس با يك بك‌گراند تار يا محو بگيريد.

تكنيك‌هاي عكاسي از كودك

تكنيك چهارم: پس‌زمينه‌هاي ساده
عكس‌هاي ساده از كودكان معمولاً نتيجه بهتري دارند، هيچ نيازي به بك‌گراند شلوغ يا بيش‌ازحد روشن نيست.
بهترين راه براي گرفتن عكس‌هاي حرفه‌اي اين است كه يك پارچه سفيد طوسي يا رنگ‌هايي از اين قبيل را بين دو صندلي وصل كنيد و آن را نزديك يك پنجره بزرگ قرار بديد و كودكتان را به همراه عروسك‌ها و اسباب بازيش جلوي آن بگذاريد.
حالتAV  را فعال كرده و دريچه‌ي ديافراگم را آن‌طور كه مايليد تنظيم كنيد، اگر نور پنجره زياد نبود ايزو را بالا ببريد، بهتر است براي جلوگيري از تاريك شدن تصوير، نورسنجي دوربين را روي حالت Spot يا نقطه‌اي بگذاريد و نقطه فوكوس را روي صورت كودك (روي چشم‌هايش) تنظيم كنيد. سپس عكس بگيريد.
maxresdefault-1

تكنيك پنجم: عكستان را خاطره‌انگيز كنيد

براي آن كه عكستان خاطره‌انگيزتر شود سعي كنيد كودكتان را مشغول كنيد، با يك بازي يا حتي با فاميل و اقوام و دوستان يا خواهر و برادر به‌خصوص اگر در يك رده سني باشند يا تفاوتشان كم باشد مي‌تواند هيجان فوق‌العاده‌اي به عكستان بدهد. اجازه بدهيد تا دوستانه باهم بازي كنند يا غذا بخورند.
البته بهتر است عقب بايستيد و سعي نكنيد آن‌ها را مجبور كنيد تا دوست باشند. بگذاريد تا همان چيزي كه مي‌خواهند انجام دهند.
عكس‌ها را از گوشه‌اي دور از كودكان بگيريد. به اين ترتيب عكس‌برداري توسط آن‌ها مختل نخواهد شد.
كودكتان را در مكاني منظم با نور طبيعي مناسب بنشانيد مثلا روبروي يك پنجره بزرگ. بهتر است اگر نمي‌توانيد از تنظيمات دستي استفاده كنيد، از تنظيمات خودكار استفاده كنيد تا مطمئن باشيد عكس شما به اندازه كافي شارپ هست. حتي مي‌توانيد اجازه بدهيد كه دوربين خودش انتخاب كند كه از فلاش استفاده كند يا نه.

classic-black-and-white-baby-photography-002

تكنيك ششم: به عكس‌هايتان حالت كلاسيك بدهيد
عكس‌هاي سياه و سفيد يا كلاسيك يا سبك قديمي براي عكاسي از كودكان بسيار جالب خواهد بود. باز هم حالت AV را انتخاب كرده و دريچه ديافراگم  باز را براي دستيابي به يك بك‌گراند محو تنظيم كنيد.
باز هم نورسنجي نقطه‌اي را روي صورت كودكتان تنظيم كرده و عكس‌برداري كنيد. اما قبل  از گرفتن عكس از حالت Monochrome استفاده كنيد. وقتي از حالت تك‌رنگ با كنتراست زياد استفاده مي‌كنيد، بك‌گراند سياه‌سفيد بسيار جلب توجه مي‌كند و همچنين كنتراست در نقاط براق عكس، جلوه جالب توجهي را ارائه مي‌دهد.

عكاسي از كودكان و تكنيك‌هاي عكاسي از كودك يك كار تخصصي است. اما بسياري اوقات عكسي كه در منزل با شرايط آرام و دلنشين محيط خانه يا اتاق كودك گرفته مي‌شود، نتيجه بهتري نسبت به عكسي كه در آتليه عكاسي گرفته مي‌شود دارد. زيرا كودك در آرامش بيشتري قرار مي‌گيرد و زمان زيادي براي عكاسي از او خواهيد داشت.

اگرچه توضيحاتي كه در اينجا داده شد بيشتر درباره عكاسي با يك دوربين DSLR كاربرد دارد، اما برخي از توصيه‌هاي عمومي اين مطلب را مي‌توانيد حتي در مورد عكاسي با تلفن‌هاي همراه مانند iPhone 7 يا Google Pixel نيز به كار ببريد. اشكالات، موانع و تجربيات خودتان را در فرم نظرات با ما به اشتراك بگذاريد.

منبع: http://noornegar.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.